Sunday, May 15, 2011

NeW JoB n NeW ExpErIeNcE

oK2..aKu nk smbung psal first entry aku tu.. aku de cter kn aku dpt job baru... skg aku nk cter lh ni... AcTually mlm semalm aku dipksa rela tuk pg perjumpaan PUTERI UMNO.. aku x nk pg sebenrnye...tp mak aku kn dh dftrkn name aku dlm putr3 UMNO,mmg kene pglah... sebelum pg tu aku tnye mak aku, kene pakai bju pe? mak aku ckp pakai bju kurung lh.. ok2.. aku pun pglh iron baju dgn malasnye... majlis start kul 8... aku kul 7 bru iron baju.. nmpk sgt malas nk pg... dh siap2 tu, aku pun dudk lh dulu tgk tv.. tgok jam masih awal lg... dlm kul 7.50, aku pun pglh slps dipanggil oleh CIK MAR, jiran aku sbnrnye... aku pg ngan 2 org anak dier, anisah n farhana... muke semua x rela nk pg perjumpaan tu... smpai2 kt dewan tu, xde org pun... kitrg org first smpai... so, ktrg pun masuk lh dewan tu,duduk2, bual2,.. yelah dh lame x berbual same2... dulu mase keck2 rapatlh.. bile dh besar, sume dh malu...hahaha... padhl umah sebelh jek... tunggu punye tunggu punye tnggu, x smpai2 pun VIP nyer... tulah org melayu, janji pkul 8.00 pkul 9 bru smpai....x ramai pun yg dtg sebenrnye.. x lebih 10 org pun... name dlm list yg jd putri umno 22 org, tp yg dtg n ader nme dlm list cume 3 org jek.. yg lain sume bru nk dftar.. sebenrnye yg meramaikan mjlis tu, mak2 ktrg jek yg dtg mmberikan sokngan kt anak2..... kalo korg tgok, muke sume mcm x ikhlas jek dtg majlis tu, mcm kene paksa jek..hahaha...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

VIP yg dtg tu sbnrnye putr3 UMNO bahagian SRI GADING... dlm kul 9 majlis pun start... sbnrnye bukan majlis grand pun, just meeting n perlantikan jawtn utk putr3 UMNO cwngn parit raja bandar.. pasal perlntikn jwtan tu, mmg aku x nk terlibt sebnrnye... tetibe dier ckp, 3 org yg nme nye ader dlm list mmg wajib dilntik same ader jd ketua putr3 UMNO cwngn, p.ketua N setiausaha... muke aku time tu mmg dh lain lh... aku xrela mmg jwtn tu..huhuuuuuuu... mak2 ktrg sume lntik jiran aku, FARHANA jd ketua... so jwtn ketua dh di isi..tggal jwtn p.ketua n setiusha... akhirnye, aku dpt jwtn setiusaha... huhu... berat woh tugs setiausaha.. dhlh aku mmg x suke tugs ni since scndory school... kene buat minit mesyuarat lh, penyata tahunn lh... aku x suke semua tu.... jwtn lain aku leh terima lglh... tp nk wat mcmne, aku terpkse terima jelh... x kn aku nk tolk kot, dh lh org2 yg memilih aku, lg tua dri aku, x kn aku nk membngkang plak kn.. dh lh aku ni jenis yg x reti nk membantah pe yg org ckp... aku ckp ngan diri aku, think positive... anggp ni sbgai satu tanggngjwb n penglmn bru.... tp hati ni still x rela sbnrnye...hahaha... dhlh aku ni x minat ngan politik2 ni... huhu.. akak tu mcm tau2 jek ape yg ader dlm pikirn aku... dier siap ckp masuk putr3 UMNO buknnye semata2 politik, tp ader juga advantage lain, cntohnye kesihatan, pendidikan, n lain2... lebih kurg macm ni lh ayat akak tu,

"korang jgn lh pkir, bile masuk putr3 UMNO ni, korg mesti terlibat ngan politik... x semestinye politik, pendidikn n kesihatan pun ader juge..., kalo bukan korg yg teruskn perjuangan putr3 UMNO ni, sape lg...korg x nk kn pemerintahn jatuh kt tangan org yg salah kn.."

ok, lebih kurg mcm tu lh ayat akak tu, sbnrnye pnjg lagi... tp aku ringkskn jelah... aku ni dgrlah jelah... bohong lh kalo aku ckp xde rase kesedaran dlm dlm diri aku, bile akk tu ckp mcm tu... hahaha...tp hakikatnye, hati ni, still x rela lg... huhuhu..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

satu perkra yg wat aku xrela, kene wajib hadir tuk persidangan PUTRI UMNO pade 29hb/5 ni... akk2 tu, tnye aku, leh pg ke x.. aku ni jenis yg x pndai nk menipu kn, aku pun jujurlh ckp ader jek kt umah, x pg mane2.. insyaallah pegi... event besar tu...akak tu ckp Ketua Puteri UMNO Malaysia pun dtg sekali... akak tu siap ckp lg, rugi tau kalo x dtg... dlm ati aku, aku ckp x rugi pun kalo x dtg.. jahat kn aku... hahaha... n yg menjadi satu mslah nye lg, aku terpaksa buat baju kurung putih, n kain corak btik wrne pink semata2 tuk persidangan tu jek... baju kurung putih tu, baju sekolah sebnrnye.. tp aku manelh ader lg baju sekolah.... nak pinjam adik2 aku, adik2 aku dua2 lelaki... nk pinjm cousin2 aku, sume kecik2 lg... terpaksalh buat baru.... sepatutnye diorg sponsor lh kn.. tp diorg kate xde bajet... aku dgar jelh diorg ckp... dh lh pening kepala time tu...lepas makan2, ktrg pun balik lh... tp b4 balik, aku, farhana n anisah, basuh pinggan n cwn2 dulu... dhlh ktrg yg dtg paling awal, n balik yg paling lmbt.. xpe2.. redha jelh... ringankn tulang sikit tolong bersihkan ape yg patut...dlam kul 11 baru ktrg balik....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ok, sebnrnye, ktrg dpt t-shirt free, t-shirt putr3 UMNO.... wrne pe??? of course lh wrne pink.. dh name pun putr3 UMNO.....hahaha...ktrg sume mintk saiz S n saiz M... tp hampe n kecewa, akk tu ckp yg plg kecik saiz L.... aku x dpt baju lg..sbb saiz L dh abis, so akk tu ckp sok, ktrg kene dtg amik kat Bangunan UMNO.. tmpat tu dekat jek ngan taman umah aku... jalan kaki x smpai 10 mnt dh smpai....akak tu ckp, nnti leh tgak diorg wat latihan koir... ktrg 3 org mmg x kene masuk koir, tp yg lg 7 org yg dtg tu, kene masuk koir... KOIR tuk pe????? urm, aku mlas lh nk cter kt entry ni, aku rase dh panjang berjela aku cter... biaselh kalo kiter luahkan segala ketidakpuasan hati kiter, smpai 3 muka surat pun x cukup sbnarnye..hahaha... aku akan smbung balik cter ni tuk next entry...
bye..

No comments:

Post a Comment

assalammualaikum..
dialu-alukan untuk comment disni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...