Wednesday, September 28, 2011

~sUSaHKn JaDi oRanG Yg x sUka mAKn uBAT ~

minggu ni minggu yg x berapa nk best bg aku... bukan sebb jadual padat or bnyak assignment or bnyak aktiviti...kalo pasal tu sume, aku x kisah pun... tp, minggu ni kesihatan aku no fully good... dekat seminggu dh, tp still x baik2 lg... sebenarnya start dr last week... tp minggu ni lh nmpk teruk sikit.... batuk x hilang2 lg.... kelmarin badan aku panas gler... nasib bek ader cool fever.....

~SUSAHKN JADI ORG YG X SUKA MAKAN UBAT~
~NAMA JEK AMIK PHARMACY, BELAJAR MCM2 JENIS UBAT,TP X SUKE MAKAN UBAT~


td kat kelas pun x leh nk fokus sgt...sebab sakit kepala....nasib bek kelas 3 jam jek... balik dr kelas jek, sembahyang zuhur dulu pastu tdor... tu pun bangun tdor still x hilang2 lg sakit kepala.. skg ni dh kurang sikit lh..
seriouslly, aku nk buat pengakuan yg aku mmg x suka makan ubat n x reti nk telan tablet or capsule...
kalo terpaksa makan gak, aku kene hancurkan dulu, barulh leh telan...

*********************************************
teringat masa kene kuarantin H1N1 selama seminggu kt kolej dulu mase 1st year(pengalaman yg x leh lupa smpai bila2)... seksa gler nk makan ubat... dhlh doc bg ubat yg saiz dier besar2... even yg kecik pun aku x leh telan, lglh yg besar...ari2 kene makan ubat...kalo x makan, bile doc dtg periksa, dier akan tnya makan ubat ke x... x leh nk tipu lh, sebb doc tu tau kiter makan ubat ke x... hahaha..

*********************************************
dr kecik smpailh skg mmg aku x suka bila demam.. dhlh aku ni bila demam lmbat nk baik... sebb jarang demam, bile dh demam, teruk.. paling lama pernah dekat 2 minggu baru fully recover..
sebabnya, bila demam/ sakit mestilah kene makan ubatkn.. kalo x makan mcmne nk baik...
aku lebih rela makan ubat dlm bentuk solution/suspension drpd telan tablet/capsule...
even adik aku pun dh x amik ubat (solution)...
dlm family aku, aku lh yg paling pelik sikit... aku pun x tau kenapa...???
seriouslly mmg susah...
kalo kt umah, aku x kisah sgt... sebb my mom ader ... so mmg kene gak makan ubat..
kalo kt sini, xde sape yg pakse tuk makan ubat..hehe..
selalunya aku akan bawk balik stok ubat.. tp kali ni aku lupe nk beli b4 balik sini...
tp nasib baik jiran sebelah bilik merangkap coursemate aku, baik hati bagi ubat batuk n panadol..
tu pun susah bebenor aku nk makan..
cume td terpaksa gak makan panadol, sebab sakit kepala sgt2...
tu pun kene hancurkan dulu jd fine particle...hahaha..
teruk2....
hopefully minggu ni dh betul2 sihat....
~AMIN~

*NEXTWEEK NK BALIK UMAH...OYEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!*


No comments:

Post a Comment

assalammualaikum..
dialu-alukan untuk comment disni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...