Monday, August 22, 2011

~PeRsIapAn rAYA~

lg bebarapa hari jek kita semua nk menyambut hari raya.. that means tinggal 2 minggu lebih jek nak kembali ke KTSN tercinta... huhuhu.. xnak balik bleh x....nak duk umah lg.... urm ckp pasal nk raya ni, mcmne persiapan raya korg sume... dh buat kuih raya ke, dh beli kuih raya ke...? mesti korg dh shopping raya kn.. tp CIK FARAH nak ingatkn lh, kalo nk bershopping tu, berpada-pada lh... jgn boros sgt... just bersederhana sudah cukup.... yup, mmg raya setahun sekali.. tp kalo dh bershopping tu abis beratus2ratus ringgit utk sorg jek, tu mmg dasyat lh.... tp kalo korg sume mampum nk kata mcmne kn... tahun ni aku x rase meriah pun nk raya... mcm xde mood nk raya... x tau knp.... thun ni x buat baju raya langsung... just pakai baju dinner jek... mlas lh nak beli... baju2 dinner aku ader 3 pasang, tp sumenya bru pakai sekali.... baju kebaya last year punyer raya pun baru pakai 2 kali... urm, xbaik membazir kn..membazir tukn amalan syaitan...

tahun ni merupakan tahun pertama raya tanpa atuk....AL-FATIHAH utk atuk cik farah... genap setahun aewah meninggalkan kami semua... cik farah ingat lg, raya tahun lepas, di pagi raya, dimana semua org sibuk pulang ke kampung, kami semua beraya di hospital.... arwah atuk dh bebarapa hari kat wad icu masa tu... memang sedih lh tgok keadaan arwah atuk dengan wayar2 penuh dibadannya... x sampai ati nk tgok... time tu, aku dpt cuti raya seminggu jek.. dh uKM bg cuti seminggu jek..nk wat mcmne... ari last b4 aku balik KL, aku g tgok arwah atuk aku kt hospital... beberapa hari lepas aku dh kembali pulang ke KL, mak aku call, arwah atuk dh kritikal.... pastu, dpt call lg dr my mum dlm kul 2 pagi kalo x silap, mak aku ckp atuk dh meninggal... time tu aku tgah demam kot... kebetulan time tu, exam tinggal beberapa hari jek lg... sedih sgt coz x dpt balik tuk lihat arwah atuk aku buat kali terakhir... kirenya last aku jumpa arwah atuk aku mase aku lawat arwah kt hospital b4 balik KL...

urm, rase sebak bila tulis entry ni... ok2,x mau sedih2.. nk cter lg, thun ni best coz dpt buat kuih raya... yelah selalunya aku sehari or 2 ari b4 raya baru balik umah... macm last year, esok nk raya, ari ni baru balik umah... sedih giler.. balik2, tgok sume dh siap... x merasa sgt suasana persiapan nk berhari raya.. tahun ni bersyukur lh coz dpt berpuasa sebulan kt umah, n dpt raya 2 minggu.... dptlh buat kuih n kek raya with my mum... biskut raya sume dh siap dh... tinggal nk buat kek raya jek..hehehe...langsir pun dh pasang td...cepat gler... hehehe.. xdelh, sebenarnya mlas nk berpenat2 mengemas rumah bagai malam raya tu nnti... so, malam raya nnti, bleh lh rehat2 jek...

oklh, dh penat dh membebel... apa apa pun, cik farah nk ucpkan :
SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN...

2 comments:

  1. Selamat Hari Raya Farah!!! :D

    hee..kita buat baju kurung, memang pakai berkali-kali lar..
    eh, jubah dinner aitu pom jadi baju raya gakk.
    ehehe

    ReplyDelete
  2. hehe..kiter pakai bju dinner jek..mals nk wat.. selmat hari raya juga dayah...

    ReplyDelete

assalammualaikum..
dialu-alukan untuk comment disni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...