Monday, December 19, 2011

aDa ApE NgaN AdObE pHoToShOpe??


dh lame x bermain ngan adobe photoshope... wahhhhhhhhhhhhh...seriuoslly,dh lupe step2 nk wat doodle.... urm, nmpak gayanya, kene refresh balik lh memory...hahaha... dulu x tau pun ape tu adobe photoshope... tp bila masuk matric, baru tau..tu pun sebb kene amik satu subjek yg berkaitan ngan IT... so mmg belajar lh semua tu including adobe photoshope, flash, buat web sendiri n mcm2 lagi.. aku pun dh lupe... seriouslly, mmg x minat langsung dulu time belajar benda alah ni semua... tp kn bile dh masuk U, x tau lh kenapa bleh berminat plak ngan adobe ni... jeles sgt biler tgok orang yg reti wat poster gune adobe... yelah dulu masa x reti gune, wat poster guna publisher jek... tp disebbkn mmg nak sgt belajar... aku pun try n error jek.. nk bukak balik nota matric, ntah kemana aku dh cmpak kn... 

first doodle wat gune PHOTOSCAPE

first2 yg aku wat, mestilah download program tu kn.... hehe... alhamdulillah, berkat kesabaran aku kn, akhirnya aku berjaya gak buat poster guna adobe...hehe...kalo nk edit2 gmbar pun dh bleh lh..tp x expert sgt lh dlm mengedit gmbar gune adobe ni.. just crop n combined2 gmbar tu bleh lh.. urm, masa cuti 4 bulan aritu, aku ader belajar wat doodle... pe tu doodle??????? x tau nk describe mcmne.. tp senang cter just mcm cartoon lh...haha... kt atas tu one of doodle yg aku berjaya wat... first2 dulu, just wat gune photoscape jek... tpkn biler tgok orang buat doodle guna adobe photoshop, seriouslly jelous gler.haha.. aku ckap ngan diri aku," orang lain bleh, aku pun bleh"... sanggup ni usha tutorial2 kt blog2 orang..haha..yelah masa tu cuti 4 bulan kn.. x tau nk wat pe... mula2 try wat, mmg fail lh... complicated gler nk wat... tp akhirnya aku berjaya wat gak, walaupun x secantik orang yg mmg pakar dlm wat doodle ni..hehe.. biasalh
 BUDAK BARU BELAJAR LH KATAKAN.....



DESIGN BOOKMARK

 DESIGN BUTTON 
yg 2 gmbar kt atas ni pun, aku wat gune adobe gak.. for the first one, tu sebenarnya design poster tuk program ktrg masa kt PERAK... so disebbkn nak wat bookmark kn, aku ambil design poster tu n aku edit2 tuk dijadikan sebagai bookmark.. n the 2nd pic, tu sebenarnya design tuk button  program yg same.. alhamdulillah, diorng semua suka ngan design yg aku wat... first2 tunjuk kt diorang, seriouslly takut diorng x suka... but, aku dpt positive feedback dr diorang sume... 

lepas ni nk belajar edit gmbar guna adobe plak...
hehe... 
ader sape2 yg bleh ajar x?? haha..

sebenarnya, adobe photoshope ni bnyak kegunaannya... sape2 yg minat grafik tu, mesti excellent kn gune adobe... tp kdg2, orang yg terlalu pndai ni, diorg salah gunakn adobe tuk mengaibkan orang lain... huhu..so dangerous ngan orang2 seperti ni... just nk nasihat lh, berhati2 lh ngan gmbar2 yg anda upload kt mana2 laman2 sosial.. better private kn gmbar2 korang sume... 
*PERINGATAN TUK DIRI SENDIRI JUGA*

No comments:

Post a Comment

assalammualaikum..
dialu-alukan untuk comment disni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...